-
Vi deler gruppene mye på tvers på etasjene/huset og i forhold til alder/modningsnivå.
-
Vi får større bevissthet om hvordan vi organiserer ulike aktiviteter og for hvem.
-
Sove- og hvilerutiner: avdelingene blir enda mer fleksible også for de større barnas behov i forhold til endring/videreføring i sove- og hvilerutiner.
-
Det vil alltid være noen på barnets eget modenhetsnivå på avdelingen.
-
Mange store barn ønsker å være den gode hjelperen for de mindre barna.
-
De minste får flere å strekke seg etter.
-
Vi får færre nye tilvenninger utenfra for hver avdeling. Skaper mer ro.
-
Vi har større mulighet for fleksibilitet ved endringer i søkermassen – enklere å unngå store omveltninger senere.
-
Vi har flere fagpersoner i personalgruppen med mange pedagoger og fagarbeidere. Deres kompetanse blir utnyttet bedre ved ny organisering. Den enkelte ansatte får jobbet med alle aldersgruppene og med et bredere utvalg av aktiviteter.
-
Vi beholder alle aldersrelaterte aktiviteter, eks tidlig-innsats, turer og rene skolestartergrupper.